Sa MORTI ETnICA in sa prospetiva de is Sardus?
Un’iscola chi de seguru fartat po valori educativu at fatu e fait mancai a sa formatzioni istórica de is Sardus (e no isceti!) s’elementu assolutamente prus importanti e necessàriu de calisisiat educatzioni civili e informazioni istórica: me is libbrus de s’iscola ammancaus deunudotu is Sardus e ammancat s’istória nosta, tot’àteru che pagu dignitosa si pentzaus, po esémpiu, a sa civiltadi nuràgica e a sa civiltadi giudicali. Inútili a narri ca “Chini no iscít est cumpàngiu de chini no bit” cun totu su pesu disastrosu de s’ignoràntzia e de dónni’àteru handicap.
No depeus prus permiti chi sa responsabbilidadi colletiva de is Sardus tengat custu fundamentu! In d-una civiltadi digna de custu nòmini, no si podit e no si depit cundennai unu pópulu a una prospetiva de morti etnica e fintzas ética, no si podit cundennai sa natzioni sarda a isparèssiri!
Su nàrriri ca oi me in s’iscola dhoi at logu fintzas po s’istória de is Sardus. No podeus sighiri a formai sa gioventudi nosta in s’ignoràntzia de s’istória de sa Sardigna: est dannu e curpa de gravidadi manna, ancora peus in custu mundu fatu a bidha comenti seus sempri de prus. Si depit cumprendi sa dificurtadi de is Docentis (‘fillus’ de un’iscola chi dhis at fatu ammancai sa própiu cosa in totu is gradus de s’istrutzioni); epuru tocat chi is Docentis e is Istudentis si cunsiderint responsàbbilis assumancus
po una parti importanti de sa formatzioni culturali chi is unus
donant e is àterus arricint ca de sa realtadi umana de is Sardus puru nascituna domanda chi arrechedit un’arrespusta urgenti: connòsciri s’istória nosta! E intelletualis e políticus fatzant sa parti insoru! Docentis, Istudentis, genti totu, seis cumbidaus a su cunvegnu“De s’istória furara” in programma (castiai apalas!) in Carbónia po sàbudu 07/11/09: de is 10.30 a is 12.30 podeis ascurtai sa relatzioni de tres istudiosus; e unu dibbàtitu a merí. Benei!
An Italian school that, there’s no doubt, doesn’t have any educational value aymore, has forbidden Sardinianpeople to get to know their own history and therefore caused them the lack of any civil or historical information. This kind of behaviour is leading our people toward a cultural genocide since, in ignorance, any civil value is forgotten.
Therefore it’s strictly necessary to think about a new kind of education and information system that, at everylevel of the educational ladder, would give our students the possibility to get to know the history and culture of their own people. And since the italian state’s school still ignores our existence as a people, it is necessary for both teachers and pupils to search for their own civil responsibility in order to raech a proper historical knowledge.
Of course it should be a duty, for all politicians and intellectual people, to kindly offer their aid!
De s’istória furara
a s’istória coment’e protagonistas
Organizat: Àndara de Sant’Antiogu
C a r b ó n i a – Biblioteca Comunale
via della vittoria
sàbudu 07/11/2009
Programma
Mengianu: h. 10.30 > 13.00
Moderadori de su cunvegnu: Carlo Lai Presentada
Assess. de sa Prov. CI: Cinzia Micheletti Saludus
Relatoris
M. Puddu (docenti): Su “buco nero” de s’iscola italiana
F. Francioni (istóricu): A tempos de Giommaria Angioy
S. Cubeddu (sociòlogu): Lo studio della storia nella formazione
della coscienza di un popolo
Merí: h. 16.00 > 19.00
Moderadori de su cunvegnu: Nino Sedda
Interventus
Bustianu Cumpostu Dirigenti de Sardigna Natzione
Erik Madau Indipendentista
Gavinu Sale Dirigenti de Indipendéntzia Repúbrica de Sardigna
Oreste Pili de is Rossomori
Interventus líbberus, a domanda
(e apustis de is interventus previstus)
A . / c .
In su locali de su cunvegnu si podeis acostai a una parada de libbrus de istória de sa Sardigna e agataicalincuna cosa chi s’interessat!
Una scuola italiana che indiscutibilmente difetta di valore educativo ha deprivato i Sardi della conoscenza della própria storia facendoci mancare l’elemento più essentziale di ogni educazione civile ed informazione storica, con ciò stesso prospettando la morte etnica del popolo sardo ed una altrettanto grave menomazione etica (nell’ignoranza no c’è civiltà!).
Pertanto si pone in modo urgente e grave la necessità di una educazione ed informazione che in tutti i gradi dell’istruzione faccia conoscere ai giovani la storia del proprio popolo e della propria terra. E poichè la scuola italiana in Sardegna ignora ancora oggi i Sardi, è necessario che Docenti e Studenti si avvalgano della propria civile responsabilità per dotarsi di una preparazione storica degna, ancor più in un mondo sempre più globalizzato. Ad intellettuali e politici la loro urgentissima parte!
sa Sardigna
e de is Sardus
àterus logus
e àtera genti
me is cartinas
… bortas
me in su testu
… bortas
me is cartinas
… bortas
me is cartinas
… bortas
Nomenant
sa Sardigna
fuedhendi de sa
Sardigna
fuedhendi
de àtere
in su testu in cartina
e/ iconogr.
Un’iscola chi de seguru fartat po valori educativu at fatu e fait mancai a sa formatzioni istórica de is Sardus (e no isceti!) s’elementu assolutamente prus importanti e necessàriu de calisisiat educatzioni civili e informazioni istórica: me is libbrus de s’iscola ammancaus deunudotu is Sardus e ammancat s’istória nosta, tot’àteru che pagu dignitosa si pentzaus, po esémpiu, a sa civiltadi nuràgica e a sa civiltadi giudicali. Inútili a narri ca “Chini no iscít est cumpàngiu de chini no bit” cun totu su pesu disastrosu de s’ignoràntzia e de dónni’àteru handicap.
No depeus prus permiti chi sa responsabbilidadi colletiva de is Sardus tengat custu fundamentu! In d-una civiltadi digna de custu nòmini, no si podit e no si depit cundennai unu pópulu a una prospetiva de morti etnica e fintzas ética, no si podit cundennai sa natzioni sarda a isparèssiri!
Su nàrriri ca oi me in s’iscola dhoi at logu fintzas po s’istória de is Sardus. No podeus sighiri a formai sa gioventudi nosta in s’ignoràntzia de s’istória de sa Sardigna: est dannu e curpa de gravidadi manna, ancora peus in custu mundu fatu a bidha comenti seus sempri de prus. Si depit cumprendi sa dificurtadi de is Docentis (‘fillus’ de un’iscola chi dhis at fatu ammancai sa própiu cosa in totu is gradus de s’istrutzioni); epuru tocat chi is Docentis e is Istudentis si cunsiderint responsàbbilis assumancus
po una parti importanti de sa formatzioni culturali chi is unus
donant e is àterus arricint ca de sa realtadi umana de is Sardus puru nascituna domanda chi arrechedit un’arrespusta urgenti: connòsciri s’istória nosta! E intelletualis e políticus fatzant sa parti insoru! Docentis, Istudentis, genti totu, seis cumbidaus a su cunvegnu“De s’istória furara” in programma (castiai apalas!) in Carbónia po sàbudu 07/11/09: de is 10.30 a is 12.30 podeis ascurtai sa relatzioni de tres istudiosus; e unu dibbàtitu a merí. Benei!
An Italian school that, there’s no doubt, doesn’t have any educational value aymore, has forbidden Sardinianpeople to get to know their own history and therefore caused them the lack of any civil or historical information. This kind of behaviour is leading our people toward a cultural genocide since, in ignorance, any civil value is forgotten.
Therefore it’s strictly necessary to think about a new kind of education and information system that, at everylevel of the educational ladder, would give our students the possibility to get to know the history and culture of their own people. And since the italian state’s school still ignores our existence as a people, it is necessary for both teachers and pupils to search for their own civil responsibility in order to raech a proper historical knowledge.
Of course it should be a duty, for all politicians and intellectual people, to kindly offer their aid!
De s’istória furara
a s’istória coment’e protagonistas
Organizat: Àndara de Sant’Antiogu
C a r b ó n i a – Biblioteca Comunale
via della vittoria
sàbudu 07/11/2009
Programma
Mengianu: h. 10.30 > 13.00
Moderadori de su cunvegnu: Carlo Lai Presentada
Assess. de sa Prov. CI: Cinzia Micheletti Saludus
Relatoris
M. Puddu (docenti): Su “buco nero” de s’iscola italiana
F. Francioni (istóricu): A tempos de Giommaria Angioy
S. Cubeddu (sociòlogu): Lo studio della storia nella formazione
della coscienza di un popolo
Merí: h. 16.00 > 19.00
Moderadori de su cunvegnu: Nino Sedda
Interventus
Bustianu Cumpostu Dirigenti de Sardigna Natzione
Erik Madau Indipendentista
Gavinu Sale Dirigenti de Indipendéntzia Repúbrica de Sardigna
Oreste Pili de is Rossomori
Interventus líbberus, a domanda
(e apustis de is interventus previstus)
A . / c .
In su locali de su cunvegnu si podeis acostai a una parada de libbrus de istória de sa Sardigna e agataicalincuna cosa chi s’interessat!
Una scuola italiana che indiscutibilmente difetta di valore educativo ha deprivato i Sardi della conoscenza della própria storia facendoci mancare l’elemento più essentziale di ogni educazione civile ed informazione storica, con ciò stesso prospettando la morte etnica del popolo sardo ed una altrettanto grave menomazione etica (nell’ignoranza no c’è civiltà!).
Pertanto si pone in modo urgente e grave la necessità di una educazione ed informazione che in tutti i gradi dell’istruzione faccia conoscere ai giovani la storia del proprio popolo e della propria terra. E poichè la scuola italiana in Sardegna ignora ancora oggi i Sardi, è necessario che Docenti e Studenti si avvalgano della propria civile responsabilità per dotarsi di una preparazione storica degna, ancor più in un mondo sempre più globalizzato. Ad intellettuali e politici la loro urgentissima parte!
sa Sardigna
e de is Sardus
àterus logus
e àtera genti
me is cartinas
… bortas
me in su testu
… bortas
me is cartinas
… bortas
me is cartinas
… bortas
Nomenant
sa Sardigna
fuedhendi de sa
Sardigna
fuedhendi
de àtere
in su testu in cartina
e/ iconogr.